چنانچه تایر ناگهان دچار پنچری شود، این مواد همیشه بعوان پشتوانه تایر از خروج ناگهانی باد جلوگیری میکنند و این یکی از مزایای آن است، یعنی اگر میزان پنچری به حدی باشد که این مواد نتوانند مانع خروج باد شوند ولی باز هم فرصتی حداقل حدود 3-5 ثانیه هست تا حادثه ناگهانی صورت نگیرد و در این مدت شما فرصت کافی دارید تا سرعت را کنترل کنید، پس این مواد می‌توانند از حوادث و تصادفات ناشی از ترکیدگی لاستیک جلوگیری نمایند. مواد در داخل لاستیک بصورت سیکل بسته هستند و در ابتدای امر مقدار جزئی از مواد تبخیر میشود اما پس از آنکه به نقطه اشباع تعادل رسید، فرآیند تبخیر و تقطیر صورت میگیرد و دیگر در نوع غلظت یا تبخیر تغییری صورت نمیگیرد، حال اگر باد لاستیکی را خالی نکنیم، مواد داخل لاستیک همیشه مایع می‌مانند مگر اینکه لاستیک چندین بار باد تخلیه کرده باشد که در این حالت میتوانیم مواد را با حدود 50 سی‌سی آب مقطر یا آب رادیاتور رقیق کنیم، در این صورت مواد دوباره احیاء می‌شود و از زمان تزریق تا پایان عمر لاستیک بصورت مایع باقی میمانند مگر آنکه طی خروج مکرر باد، غلظت مواد زیاد شود و همانطور که گفته شد با وارد کردن کمی آب بوسیله همان بطری می‌توان غلظت آنرا حفظ کرد.

هم‌اکنون حدود 90 درصد اتومبیل‌های عرضه شده کمپانی‌های تولیدی تیوپ‌لس و 10 درصد تیوپ‌دار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *